Pages

Friday 25 November 2011

KL Gangster 2 Mula Pengambaran November Ini

KUALA LUMPUR – KL Gangster 2 akan memulakan pengambaran sekitar bulan November ini dengan ‘kemasukan’ Rosyam Nor (gambar bawah di kanan) yang akan membawa antara watak utama filem berkenaan yang digarap berdasarkan KL Gangster pertama yang menjana kutipan sebanyak RM12 juta.

Pengarahnya, Syamsul Yusof berkata, tawaran kepada Rosyam itu dibuat bagi menjadikan KL Gangster 2 lebih mantap dan menjanjikan adrenalin yang lebih bertenaga.

“Pada masa yang sama, para pelakon lain seperti Aaron Aziz, Adi Putra, Zizan Raja Lawak , Ridzuan Hashim dan Soffi Jikan turut dikekalkan,” kata Syamsul

Rosyam atau Mohd. Noor bin Shamsuddin yang pernah meraih banyak anugerah termasuk Pelakon Filem Lelaki Popular (Anugerah Skrin & Bintang Popular 1997/1998), Pelakon Lelaki Popular (Anugerah Bintang Popular Berita Harian 1999) dan Pelakon Lelaki TV Terbaik (Anugerah Sri Angkasa 2000) sebelum ini banyak berlakon dalam filem aksi.
Antara filem-filem berkenaan ialah KL Menjerit, Gangster, Castello dan terbaru, Libas arahan Jurey Latiff Rosli.
KL Gangster yang mengisahkan kehidupan pemuda bernama Malek lakonan Aaron Aziz yang terlibat dalam kancah kongsi gelap dan gangster mencipta fenomena baru dalam industri perfileman tempatan apabila berjaya meraih kutipan sebanyak RM12 juta, tertinggi yang pernah dicatatkan oleh mana-mana filem tempatan.
Filem terbitan Skop Production itu yang menelan kos produksi dan promosi mencecah RM2.1 juta ditayangkan di 81 pawagam yang tertakluk dengan Skim Wajib Tayang selama dua minggu.
KL Gangster merupakan filem berkualiti tinggi di mana proses adunannya dilakukan di Studio Siam Lab, Bangkok, Thailand.
Mengulas lanjut, ohartis berkata, pihaknya berbangga dengan usaha pengarah muda ini yang sentiasa memberikan yang terbaik dalam filem-filem yang dihasilkan.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts